lørdag, september 09, 2006

Å reise billigere

I dag kom en amerikansk jordmor hit med sine 3 veganske barn,
de skal sove her til i morgen, da drar de til Flåm. Det gjør hun fordi både hun og jeg er med på couchsurfing-siden.

Dette er et nettsted der man kan ta kontakt med andre brukere og sjekke om det er ok å overnatte en natt eller to i leiligheten deres.

Det er gratis å være bruker, det er enkelt. Jeg har fått mange forespørsler, har sagt ja til noen, og av dem har noen dukket opp,
og det har vært svært gode erfaringer.

Det er jo bo-utgiftene som trekker flest penger ut av pengboka på ferier, så dette liker jeg.

Det jeg har mest sans for er et prosjekt for å bytte bolig på ferie.

Jeg har ikke forsøkt denne siden ennå, det koster 1000 kroner året og være med og jeg skal melde meg inn neste gang jeg vil på en litt lang ferie.

Fordelen er jo at man direkte-bytter leilighet og at man får større frihet. Jeg kjenner noen som har forsøkt, og det er flere enn jeg trodde som vil være i Oslo i ferien.

Jeg har vært inne og kikket på siden, de fleste leilighetene ser dyre ut, mye godt utdanna folk her. På coachsurfing er det fler ungdommer, fler som tilbyr andre å sove hjemme hos seg selv om man ikke har et stort sted.

1 Comments:

Anonymous Arne Haukeland said...

Hei. Jeg driver www.boligbytte.no som du refererer til. Vi har over 13.000 medlemmer i HomeLink International i over 75 ulike land. Selv har jeg og min familie byttet bolig over 10 ganger i ulike land. Om du tar kontakt så sender jeg deg gjerne kontakt-info til noen av våre medlemmer slik at du kan få direkte diskusjon med de om spørsmål du lurer på.
Som du har sett av web-sidene våre http://www.boligbytte.no/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=73 Så sender vi ut nyhetsbrev. Har du lyst til å motta disse så send oss en melding på post@boligbytte.no.
Vi har også en interessant Facebook-side her:
http://www.facebook.com/#!/boligbytte

tirsdag, juni 22, 2010  

Legg inn en kommentar

<< Home