lørdag, september 02, 2006

Å bo i Akureyri


Vi betalte ca 1000 kroner for 3 personer på ett rom i to dager, det var en svært god pris, og stedet kan absolutt anbefales. Det har trådløst nett i resepsjonen, som riktignok falt ned den ene kvelden, og hvis man ber om rom 21 der vi var, rett ved resepsjonen, så har man nett på rommet også.



Ungdomsherberget lå for langt fra sentrum til at det var en liten spasertur, passer godt for folk med bil.

De kjørte kompis-pris med pizza- og hamburgerbula et stykke unna, vi spiste ikke der, men jeg tok bilde likevel fordi den hadde et flott navn. Minner om Hall-Finn i Italiensk for begynnere. Nå så jeg en her i Reykjavik også, Grei-Finn har fått seg kjede.

6 Comments:

Blogger Ragnhild said...

Nå får jeg skikkelig "hjemlengsel" når du har bilde av Greifanum!

(og hvis du skal være helt korrekt, så bor du på Akureyri ;)

søndag, september 03, 2006  
Blogger fr.martinsen said...

Ok, på Akureyri. Betyr ...reyri noe? Som at - nes, eller - skog, eller -dal betyr noe selvstendig?

GreiFANUM?

mandag, september 04, 2006  
Blogger Ragnhild said...

Eyri er det samme som øyr, som de sier her på vestlandet, eller delta, som det vel heter på fint.

Akur tror jeg betyr åker, men det vil jeg ikke vedde noe særlig penger på.

tirsdag, september 05, 2006  
Blogger fr.martinsen said...

Og det forklarer jo at det heter PÅ, hvertfall utfra norske regler.

Men hvis du skal fortsette å insistere på at Akureyri er en skikkelig sværing av en by så blir det jo I igjen da...

tirsdag, september 05, 2006  
Anonymous Anonym said...

Heisann,

Jeg var i Akyureyri i juli. Kjempeflott reisemål. Vurder å flytte ditt en gang i tiden...har reist mange steder og føler noe spesielt for Akureyri..

søndag, september 17, 2006  
Blogger fr.martinsen said...

Hva var det du likte så godt?
Og hvorfor var du der?

søndag, september 17, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home