søndag, september 03, 2006

Å bo i Reykjavik

Før jeg dro leste jeg et sted på nett at det ikke fantes noen rimelige steder å bo med perfekt beliggenhet i Reykjavik. Det er i alle fall ikke sant, det kryr av guest-houses ved Hallgrimskirken, der vi bor.



Jeg hadde tenkt at vi skulle bo på ungdosmherberget som ligger i bussavstand fra sentrum, men HAR trådløst nett og det beste badet ved siden av.

Jeg er helt fornøyd med at det ble som det ble, og anbefaler dette stedet, til tross for at prisen var det dobbelte som i Akureyri. Det ble ca 900 for to personer, ca 1000 for tre personer.
Og det har ikke nett.



Men det var veldig hyggelig der, på bildet over ser du frokostrommet, der alle sitter ved langbord.

Stedet ligger rett ved Hallgrimskirken som er et landemerke det er lett å orientere seg ut fra.

Det ligger også rett ved et svært godt og uformelt fiskespisested, Þrír Frakkar, dvs. Tre frakker (evt franskmenn) i Baldursgate.

Jeg spiste plukkfiskur, drakk 2 pils og tok en kaffe med sprit i til under 500, det var vel ikke så ille.

Og så ligger det rett ved de to sentrale handlegatene

3 Comments:

Blogger Skorpionkvinnen said...

Det er så gøy å lese reiseblogg! Takk igjen for fine poster og bilder. Jeg har virkelig lyst til å reise til Island, men det blir nok ikke det første året...
Plukkfisk er en middagsrett jeg vokste opp med på vestlandet, tror jeg må lage det igjen snart,mmmm...

søndag, september 03, 2006  
Anonymous Anonym said...

Reykjavik frister faktisk i vinter!

søndag, september 03, 2006  
Blogger fr.martinsen said...

Jeg skal også lage plukkfisk snart!

Det er jo kaldt da.. i vinter?
Jeg hadde ikke nok klær med meg da vi var nord på øya og det var vind og blåst.

Samtidig, i går 2. september lå jeg og sola meg på solseng ved bassenget, i badedrakt, og det var deilig.

En annen sak er at det jo må være knalltøfft å bade i de varme utebassengene i snø. De er åpne så lenge det er under 12 kuldegrader.

søndag, september 03, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home