lørdag, mai 13, 2006

Flere finurligheter


Mange av scooterkjørerne i Paris har et dekken å krype under når det regner.

Jeg er for sjenert til å tre frem og ta bilde av mann som står stille med scooter, så her er en scooter uten mann, men med dekken.
Dere må forestille dere mannen under dekkenet selv.


Fler menn i Paris enn i Oslo røyer pipe ute,
og særlig mens de går på gata.

Jeg innbiller meg at de flest piperøykende oslomenn sitter i foran peisen med bok og roer seg ned.
Men i Paris haster de avgårde på vei til noe.

Pga. sjenansen fikk jeg ikke tatt bilde av pipe-hasterne,
men han over her har en utepipe, hvis du kikker etter.

Jeg turte å ta bilde av ham fordi jeg lot som jeg tok bilde av kjærlighetsveggen på vei opp til Montmartre.


Og endelig, sokkemannen. Sjansen for å se en sokkemann som dette, i denne alderen, oppleves større i Paris enn i Oslo.