søndag, juni 25, 2006

2 hoteller i Paris

Dette var hotellet jeg bodde på i Paris nå i vår. Det ligger i en stille gate mellom Seinen og det mest turistheftige Latinerkvarteret, jeg syns det ligger svært godt til.

Akkurat turist-Latinerkvarteret kan være sjarmerende nok å spasere gjennom når det ikke er for tettpakka med folk om kvelden, og det er jo bare et par parallellgater det er snakk om,
og man behøver jo ikke gå inn å spise på de stedene man blir ropt inn på. Og så kan man spise en billig gyros på gata.

I alle fall, dette er rett ved Notre Dame, rett ved place St. Michel. Prisen er det beste. 80 Euro for et dobbeltrom inkludert skatt, det er i skrivende stund 623 kroner pr. natt for to personer.
Frokost er inkludert, men den var ikke noe å snakke om, hyggeligere da å gå ut og ta en kaffe og noe på et bakeri.

delhys @ wanadoo.fr
metro St. Michel
tel 01-43 26 58 25

Bare få kvartaler unna ligger hotellet jeg vil anbefale for folk med unger i skolealder, rett ved Notre Dame, rett ved Shakespeare&Co. Det heter Esmeralda.

Hotellet opptrer i boka om Linnea som drar til Paris og besøker huset til Monet.

Vi dro i Linneas fotspor en gang. Det var vellykket. Hotellet drives av en litt mutt dame med blå øyenskygge, hvis hun nå lever da.


Vanskelig å bestille, men sjarmerende. De er ofte fulle, men gå innom og få en natt, eller be om bare en natt først, så ordner det seg gjerne etterhvert.

Jeg kikket innom der i påsken og det så like hyggelig ut som før.
I parken utenfor står det nest-eldste treet iParis, det er fra 1681 og er et robiniatre.

Og et bonusspor

Hotel Eldorado har jeg enda ikke fått prøvd, men det skal jeg. Det er rimelig og ligger i utkanten av Montmartre.

1 Comments:

Blogger fr.martinsen said...

Legg gjerne igjen kommentar hvis du lurer på noe, jeg får e-postvarsel når noen kommenterer og svarer gjerne sålangt jeg kan.

søndag, september 17, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home