søndag, juli 02, 2006

Et bakeri i Lom

Her kommer jaggu en bakeri-reklame,
lysten kom som kastet på meg på et kjørestopp i Lom.

Når jeg er på reise får jeg stadig vekk lyst til å kaste om på alt og starte en bokbutikk i Halléngården på Grünerløkka,
eller et lite familiehotell,
eller en hyggelig kafe.

Men saken er selvsagt at etter to dager hjemme skjønner jeg at jeg har verdens beste jobb og at regnskaper er kjedelig. Det som virker gøy er jo mest å finne på hvordan alt skal være.

Men hvis jeg skulle startet bakeri skulle det vært litt sånn som dette som vi koste oss med på kjøretur forbi Lom.



Se på vinduet som går helt ned til gulvet og som viser fossen utenfor, det var et perfekt sted å sitte. Dessverre er det ikke så mange som utnytter naturen på denne måten når de bygger.



De fyrer med ved til brødstekeovnen, og det var godt og varmt i vinduskroken. De hadde ikke fått ventilasjonen til å virke 100 % viste det seg, men jeg tenker det kan være deilig en vinterdag i alle fall. Utenfor var vedhaugen.



Det var ekstra service på do også, med bleier i forskjellige størrelser og våtservietter. Det koster ikke nødvendigvis så mange kroner før kunden blir lykkelig, og dette er det fineste stellerommet jeg har sett. Konkurransen er dessverre ikke voldsom på det området.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Fantastisk

tirsdag, oktober 13, 2009  
Blogger fr.martinsen said...

Ja, det var det. Han her er det som driver bakeriet, Morten Schakenda.

onsdag, oktober 14, 2009  

Legg inn en kommentar

<< Home