lørdag, august 26, 2006

1. dag Island

Kom frem sent i natt, etter å ha virret gatelangs i Reykavik etter det stedet vi skulle bo som skulle ligge 3 minutter unna busstasjonen. Men neida..

Noen unge gutter som var ute og cruiset med den svære fiskepengebilen sin forbarmet seg over oss og kjørte oss frem. Egilsborg guesthouse som vi hadde bestilt på forhånd var fullt likevel, med en dame som var full eller gal, men hvertfall sint, og som skrek og skrek til mannen som var terribly sorry og som kjørte oss til et annet, hyggelig sted.



I dag var det første og viktigste å forte seg til et badested. Vi dro til Laugardalur, der Reykjavikingene drar for å lauge seg, 25 kr for oppvarmet ute-lang-basseng, barnesklie og forskjellige boblebad.
Vi kunne velge mellom 38 grader, 40, 42 eller 44. De har dampbadstu og badedraktsentrifuge(!) her.



Det er jo alltid masse småting som er anderledes i et land, her er det brannhydranter overalt, det er lenge siden jeg har sett.



De fleste husene her er av mur, sånn som dette. Det er jo ikke så rart når jeg tenker meg om, det er jo ikke mye skog her.
Det får jeg se i morgen, da kjører vi til Akureyri.



Og her? Sånn ser skiltet for at de har wireless internett på cafeen over bokbutikken ut.

Akkurat nå? Nå har jeg spist middag med mor og bror på et sted i det jeg tror er hovedgata, fikk et innloggings-telefonnummer av bartenderen, og er litt innpå nettet.

Nå er det farvel nett her ved strømuttaket og bort til mor og bror som jeg ser sitter og røyker der borte, hva er det som foregår, det pleier de da slett ikke. Jeg går bort og sjekker hva de vil. (de vil vel røyke)



Det er to timers tidsforskjell, klokka er 22.14 her.

1 Comments:

Blogger Ragnhild said...

Hils Akureyri fra meg! :-)

søndag, august 27, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home